Formy reklamy – litery 3D czy tablice reklamowe?

/Formy reklamy – litery 3D czy tablice reklamowe?

Tablica reklamowa (zwana również tablicą reklamową w Wielkiej Brytanii i wielu innych częściach świata) to wielka struktura reklamy zewnętrznej (billing board), zazwyczaj spotykana w miejscach o dużym natężeniu ruchu, np. przy zatłoczonych drogach. Billboardy prezentują duże reklamy dla przejeżdżających pieszych i kierowców. Billboardy, które zwykle prezentują dowcipne hasła i wyraziste wizualizacje, są bardzo widoczne na najbardziej wyznaczonych obszarach rynku.

Billboardy, plakaty i litery 3D

Największe billboardy o zwykłym rozmiarze znajdują się przede wszystkim na głównych autostradach, drogach ekspresowych lub głównych arteriach i są narażone na duże natężenie ekspozycji konsumentów (głównie na ruch kołowy). Odznaczają się one największą widocznością nie tylko ze względu na ich wielkość, ale również dlatego, że pozwalają na twórcze „personalizowanie” poprzez dodatki i ozdoby.

Plakaty są inną wspólną formą reklamy billboardowej, zlokalizowaną głównie wzdłuż głównych i drugorzędnych dróg głównych. Plakaty mają mniejszy format i są oglądane głównie przez mieszkańców i ruch dojazdowy, z pewnym narażeniem pieszych.

Litery 3D nadają się do wnętrz i na fasady budynków, szczególnie podświetlane.

CMYK kolory - litery 3D

Styl reklamy

Reklamy w formie billboardu mają na celu przyciągnięcie uwagi osoby i stworzenie niezapomnianego wrażenia bardzo szybko, pozostawiając czytelnikowi myślenie o reklamie po tym, jak ją minął. Muszą one być czytelne w bardzo krótkim czasie, ponieważ są zazwyczaj czytane podczas przekazywania z dużą prędkością. Dlatego też zazwyczaj jest tylko kilka słów, drukowanymi dużymi literami, oraz żartobliwy lub absorbujący obraz w olśniewającym kolorze.

Niektóre projekty billboardu rozlewają się poza rzeczywistą przestrzeń podaną im przez billboard, a części figur zwisają z krawędzi billboardu lub wysuwają się z billboardu w trzech wymiarach. Przykładem w Stanach Zjednoczonych na przełomie XIX i XX wieku były billboardy Chick-fil-A („Frendz nie pozwalał frendzowi zjeść wołowinę”), które miały trójwymiarowe figury krowie w akcie malowania billboardu błędnymi hasłami, takimi jak „frendz nie pozwala, aby frendz zjadł wołowinę”.

Na NC 150 w pobliżu Mooresville, północna Karolina, przy łańcuchu spożywczym Bloom, na NC 150 w pobliżu Mooresville, północna Karolina, wzniesiono pierwszy „perfumowany billboard”, oznakowany na zewnątrz, emitujący zapach czarnego pieprzu i węgla drzewnego, sugerujący stek z grilla. Znak ten przedstawiał gigantyczną kostkę wołowiny przebitą dużym widelcem, który rozciągał się na ziemię.

2017-12-01T08:01:22+00:00